Mediadatabase voor professionals

Voor succesvolle mediacampagnes is kennis nodig van mogelijkheden en bereik. Retriever verzamelt data van alle Belgische en Luxemburgse media en maakt hier transparante en waardevolle informatie van. Dit helpt mediaprofessionals de juiste analyses te maken en de beste mediastrategieën op te stellen.

Kwalitatieve informatie voor mediaprofessionals

Marketeers

Retriever laat zien welke mediapartijen in contact staan met uw doelgroep. Dit helpt bij het afsluiten van strategische partnerships.

Agentschappen

Retriever verzamelt alle mediadata en verrijkt deze met doelgroepkenmerken. Succesvolle mediastrategie vergt deze kennis van mogelijkheden en bereik.

Publishers & Regies

Retriever helpt uitgevers hun advertentiemogelijkheden zo goed mogelijk onder de aandacht te brengen van mediaplanners en marketeers.

Medianieuws

In het verlengde van de Retriever mediadatabase publiceren we hier het belangrijkste medianieuws. Hierin schrijven we over nieuwe lanceringen en grote wijzigingen in het medialandschap.
  • Summ'it

    De krachten gebundeld: HLC & L’Éventail vormen HLCÉ

    Vanaf begin mei worden alle activiteiten van HLC en L’Éventail samengebracht in een gezamenlijke entiteit: HLC & L’Éventail, of HLCÉ.
  • Summ'it

    Summ’it: een innoverend podcast en audiocontent platform à la Netflix

    Summ'it, en nieuw platform voor Nederlandstalige podcasts en audiocontent.
Illustration of user and computer screen

Retriever gebruikers

Ruim 2.500 media-adviseurs in de BeNeLux en zo'n 400 marketeers en zelfstandige consultants gebruiken Retriever.

Image of media professional

Kennismaken met...

Maak in deze persoonlijke rubriek kennis met mensen uit de media- en communicatiebranche.

training

Media training

Verdiep je kennis van mediaplanning om een nog betere consultant te worden!