Mediadatabase voor professionals

Voor succesvolle mediacampagnes is kennis nodig van mogelijkheden en bereik. Retriever verzamelt data van alle Belgische en Luxemburgse media en maakt hier transparante en waardevolle informatie van. Dit helpt mediaprofessionals de juiste analyses te maken en de beste mediastrategieën op te stellen.

Kwalitatieve informatie voor mediaprofessionals

Marketeers

Retriever laat zien welke mediapartijen in contact staan met uw doelgroep. Dit helpt bij het afsluiten van strategische partnerships.

Agencies

Retriever verzamelt alle mediadata en verrijkt deze met doelgroepkenmerken. Succesvolle mediastrategie vergt deze kennis van mogelijkheden en bereik.

Publishers & Regies

Retriever helpt publishers en regies hun advertentiemogelijkheden zo goed mogelijk onder de aandacht te brengen van mediaplanners en marketeers.

Medianieuws

In het verlengde van de Retriever mediadatabase publiceren we hier het belangrijkste medianieuws. Hierin schrijven we over nieuwe lanceringen en grote wijzigingen in het medialandschap.
  • BRUZZ / De Weik van’t Brussels

    Al Brussels wat de klok slaat bij BRUZZ met ‘De Weik van ’t Brussels’

    BRUZZ speelt in op vernieuwend mediagebruik en pakt in radio ook dit jaar uit met de actie ‘De Weik van ’t Brussels’.
  • Goeiedag

    Goeiedag versterkt digitale mogelijkheden

    Bij uitgever Goeiedag zijn er wijzigingen doorgevoerd in het printportfolio. De printedities Goeiedag Dilbeek - Pajottenland en Goeiedag Ninove-Denderstreek verschijnen niet langer op papier.
Illustration of user and computer screen

Retriever gebruikers

Ruim 2.500 media-adviseurs in de BeNeLux en zo'n 400 marketeers en zelfstandige consultants gebruiken Retriever.

Image of media professional

Kennismaken met...

Maak in deze persoonlijke rubriek kennis met mensen uit de media- en communicatiebranche.

training

Media training

Verdiep je kennis van mediaplanning om een nog betere consultant te worden!