RMB gaat de ontkoppelingen van FranceTV commercialiseren

TF1

FranceTV Publicité, de regie van de Franse openbare omroepgroep France Télévisions, heeft besloten om de commercialisering van zijn toekomstige reclame-ontkoppelingen toe te vertrouwen aan zijn Belgische partner RMB. Vanaf 1 januari volgend jaar zullen de openbare zenders France 2, France 3 en France 5 namelijk beschikken over hun eigen ontkoppelde reclameblokken op Belgisch grondgebied, naar het voorbeeld van TF1 dat dit al vele jaren doet.

Voortbouwend op hun in 2022 opgestarte samenwerking rond de commercialisering van de digitale video- en display-inventarissen van de Franse openbare zenders op Belgische IP's, voegen de twee regies nu ook lineaire televisie aan hun aanbod toe.

Adverteerders zullen zo ook het binnenlandse publiek van drie extra Franse zenders kunnen bereiken en tegelijkertijd genieten van een uitgebreid Total Video-aanbod. RMB zal namelijk zijn ‘fair share’ tv op de VVA 18-54 tot 44 % verhogen (+12,4 %) en de gemiddelde dekking van zijn totale tv-aanbod met drie punten vergroten.

De commercialisering door RMB gaat effectief midden oktober 2025 van start.

  • X icon
  • Linkedin icon
  • Email icon

Kennismaken met…

Image of Philippe Persoons
Philippe Persoons
marketeer & sr account manager bij Boerenbond
In drie woorden: creatieve gewaagde doener
cup of coffee
Sterk, met melk en zoetje

Medianieuws per e-mail?

Ontvang een maandelijkse samenvatting van het meest belangrijke medianieuws per e-mail.

Retrievermedia.be