IPM Group en RMB ontfermen zich over Fun Radio

FUN Radio

Fun Radio is door IPM Group overgenomen en is meteen de laatste grote privé-radiozender in Wallonië die onder de vleugels van een grote mediagroep komt. De regie wordt vanaf april aan RMB toevertrouwd; voorheen ontfermde DPG Media Advertising er zich over.

Fun Radio is een jonge, positief aanstekelijke urban en dance zender die sinds 1990 in het Franstalige gedeelte van België te beluisteren is. De zender richt zich via 20 FM-frequenties en DAB+ op jongeren en jongvolwassenen.

Fun Radio komt in Etterbeek de audiovisuele tak van IPM versterken, dat al eigenaar is van tv-zender LN24 en LN Radio en b.v. ook de kranten La Libre en La Dernière Heure uitgeeft. Op het programma staan ook technische, operationele en marketingsynergieën met LN Radio.

Voor RMB betekent Fun Radio, bovenop NRJ en Tipik, niets minder dan de hegemonie in het Zuiden, met, in 12+, 45,3 % in total radio, een ‘commercial share’ van 52,4 % en meer dan anderhalf miljoen luisteraars.

Fun Radio bereikt dagelijks iets meer dan 135.000 luisteraars, met een marktaandeel van 4,4 % op 12+. In de 12-34 categorie wordt dat 10,8 %.

Op Retrievermedia.be vind je alle benodigde info hier.

  • X icon
  • Linkedin icon
  • Email icon

Kennismaken met…

Image of Ite Bal
Ite Bal
Insights & Communication Coordinator bij Transfer Media
In drie woorden: Creatief - Zorgzaam - Loyaal
cup of coffee
Deca! Twee jaar geleden ben ik gestopt met cafeïne, want ik sliep er niet door. Maar de smaak en de gezelligheid van koffie kon ik niet missen… Zelfde ritueel, minder hartkloppingen.

Medianieuws per e-mail?

Ontvang een maandelijkse samenvatting van het meest belangrijke medianieuws per e-mail.

Retriever