Kennismaken met…
Mensen maken het verschil. Zij gaan net dat stapje verder voor de klant of regelen net dat beetje extra waardoor campagnes verrassender of relevanter gecommuniceerd kunnen worden. Kom hier eens kennismaken met de mensen in de media die het vak zo speciaal maken!
Image of Bjorn Verhoeven

Bjorn Verhoeven

Auditief merkenbouwer - Constructeur de marques auditives
In drie woorden: Dynamisch- creatief- enthousiasmerend
cup of coffee
zwart & warm... Maar liefst een ambachtelijke boon... Je proeft de passie van vele lokale koffiebranders écht

Korte kennismaking

Waar ben je trots op?
Ook al ben ik al 25 jaar in de nationale media, ik geloofde altijd al in de kracht van regionaal. Mensen die lokale informatie en lokale binding appreciëren, zullen ook lokaal gaan shoppen. Een micro markt met een oud product, radio. Radio zal steeds minderen werd gezegd sinds 1990, maar het tegendeel wordt bewezen. Goede radio, dicht bij de mensen, maar ook podcast, dus eigenlijk audio in al zijn vormen, is vandaag belangrijker dan ooit. Je spreekt tegen elk device met audio, je luistert liever dan dat je leest... Ik ben dan ook trots om altijd in regionale radio geloofd te hebben, nu meer dan ooit. Waar alles afstandelijker wordt, is regioradio dichtbij. Ik ben blij met mijn team nu zeven geweldig professionele en aanvullende radiomerken op de markt te mogen zetten, om zo echt iedereen opnieuw blij te maken met zijn/haar/hun radio.
Wat doe je het liefst in je vrije tijd?
Een goed gesprek met vrienden en vriendinnen bij een leuk glas wijn maakt de dagelijkse drive nét iets leuker. Filosoferen over allerhande, van politiek tot gedragingen. Dat is wat een mens leuker en beter maakt.
Wist je dat ik…
ooit mee aan de wieg van K3 heb gestaan?
Waar zou je naartoe gaan in een tijdmachine en met wie/waarom?
De radio-experimenten van Marconi of de proeven op de Eiffeltoren hebben altijd tot mijn verbeelding gesproken. Hoe wonderlijk is het dat je voor het eerst iets zegt in een microfoon en je een antwoord krijgt uit Engeland. De eerste en snelste communicatie ontstond door radio en zijn experimenten door Marconi en op de Eiffeltoren. Wist je trouwens dat de Eiffeltoren vijf jaar na de Wereldtentoonstelling afgebroken zou worden? Het enige feit dat dit magnifieke bouwwerk redde, was dat het dienst deed als radiozendmast. Prachtig toch... Zie je wel, radio zal altijd overleven.

Bjorn's Tips

Wat is je lievelingsfilm?
De veiligheidsinstructies op het vliegtuig naar Griekenland
Welk boek kun je aanbevelen?
'Geef nooit korting’ van Jos Burgers, nu voor 19,95 € i.p.v. 17,95 €.
Heb je een restauranttip?
Salon 58, www.salon58.com. Het heette het Tuilier-paviljoen toen het werd opgericht voor de Wereldtentoonstelling in Brussel in 1958. Een unieke plek ontworpen door André Waterkeyn, de ingenieur die het Atomium bedacht. Hij liet deze gigantische koepel bouwen, die de afgelopen jaren gemengde fortuinen gekend heeft. Pas in 2002 werd dit nu geklasseerde en beschermde gebouw geboren onder de kleuren van een nieuw resto-bar-concept als geen ander. Het bestek en de menu's zijn nog steeds dezelfde als in 1958 ... Een prachtige, nostalgische plek.
Heb je nog een andere leuke tip voor ons?
https://www.nationaalparkhogekempen.be/nl/toegangspoort/terhills Ik ben een Limburger in hart en lever dus de natuur en de prachtige omgeving en de te ontdekken plaatsen horen er dan natuurlijk bij. Zo kan ik je aanraden eens een wandeling te doen op Connectera. Of hoe het Limburgse mijnverleden zijn impact op de omgeving heeft nagelaten. Old meets New, historie ontmoet toekomst... En de wandeling doet je goed

Tot slot

Wat is je favoriete quote?
"Als je niet kan delen, kan je niet vermenigvuldigen", en voor al de KPI driven managers in de wereld: "Leg de lat hoog genoeg, dan kan je er vrolijk onderdoor." - « Qui ne peut partager, ne pourra pas multiplier », et pour tous les managers au monde pilotés par les KPI : "Placez la barre suffisamment haut et vous pourrez allégrement passer dessous."
Wie zou jij terug willen zien in deze rubriek?
Marc Coucke? Frederik Delaplace? Christian Van Thillo? Of andere mensen die altijd in de macht en impact van media hebben geloofd...
  • X icon
  • Linkedin icon
  • Email icon